Sändag kväll

Känner mig sjuk. Ont i halsen och i kroppen. På nätterna när alla andra sover är jag uppe och hostar slem.
Inte lite frustrerande..jag har sämre sömn än ett spädbarn. Idag har vi haft en lite halvhektisk dag. Ebba hade fotbollsmatcher idag. Upp tidigt; packa väskan, koka kaffe till försäljningen, och i mitt fall harkla upp lite slem. Alla var taggade till tänderna inför matchen. Kanske särskilt jag och Isak. Vi tillsammans skulle kunna bli riktigt hemska "hetsarföräldrar". Isak coachade laget riktigt fint, en vinst och en förlust. Ebba gjorde sammanlag 4 mål. Och den som stod riktigt nära modern kunde se tårar i hennes ögon...Jag blir bara värre och värre, halvsnyftar på utvecklingssamtalen!!!

Efter matchen var den som "vanligt" (förlåt älsklingen) dags för ett eftermiddagspass för sambon. Jag och barnen åt romantisk middag bestående av blodpudding. Alla åt och var glada. Passade på att förklara lite om den muslimska tron samtidigt. Har levt som trebarnsmamma nu i två månadera och inser att allt handlar om göra flera saker samtidigt. Än städar jag inte toaletten när jag sitter där. Men badkaret kan nog få sig en omgång samtidigt som jag svabbar mig själv.

Oj just det!! Höll på att glömma. Vi var också i kurjan och hörde världens bästa Matilda sjunga. Så fint. En liten Ok-fest hann vi också med under lördagen. Somnade av total utmattning.....

Just nu spelar barnen spel. Felicia sover en stund. Isak ringde nyss kaos med datorerna på Ok. Lät ganska slutkörd. 
Försöker få tag i M-P, men hon verkar spårlöst borta!!!

Nu ska jag ner och försöka reda ut Ebbas nytvättade hår....

Vi ses eller hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0